FABULOS: Un loc de PARCARE în Hong Kong cât o super vilă la București

FABULOS: Un loc de PARCARE în Hong Kong cât o super vilă la București

Preţul locurilor de parcare în noile proiecte imobiliare construite în unele oraşe chineze a crescut exploziv, dezvoltatorii considerând locurile de parcare un instrument pentru a ocoli limitele impuse de autorităţile municipale pentru preţul locuinţelor, transmite Reuters.

De parcă nu era de ajuns creşterea explozivă a preţului caselor, unii cumpărători sunt obligaţi acum să plătească şi un milion de yuani (151.821 de dolari) pentru un loc de parcare în oraşe secundare precum Tianjin, Xiamen, Hangzhou, Nanjing şi Suzhou. Aceste locuri de parcare sunt vândute la pachet cu apartamente care costă cel puţin 2,4 milioane de yuani în conformitate cu un contract care obligă cumpărătorii să cumpere şi locul de parcare odată cu locuinţa.

"Există un plafon pentru preţul apartamentelor, dar nu şi pentru locurile de parcare, aşa că le punem la pachet cu apartamentele pentru a compensa. Recent am vândut locuri de parcare în Xiamen pentru un milion de yuani fiecare, în timp ce anul trecut costau mai puţin de 200.000 de yuani", a declarat un dezvoltator imobiliar din Shanghai care a dorit să îşi păstreze anonimatul.

Pentru a-i descuraja pe speculatori şi a evita o bulă speculativă, o serie de oraşe din China au introdus restricţii pe piaţa imobiliară, inclusiv un plafon cu privire la preţul de vânzare care poate fi cerut de dezvoltatori. În aceste condiţii, dezvoltatorii au început să caute modalităţi de a ocoli restricţiile, inclusiv prin amânarea introducerii la vânzare a noilor case în speranţa că între timp autorităţile vor relaxa restricţiile iar cumpărătorii vor reveni pe piaţă arată Agerpres.

Principalele oraşe din China, precum Shanghai şi Beijing, se confruntă de mai mulţi ani cu creşterea preţurilor locurilor de parcare, unii dezvoltatori cerând şi peste un milion de yuani, din cauza deficitului de locuri disponibile. Însă, în ultimul an, oraşele secundare au ajuns şi ele la preţuri similare, în cazul lor ca urmare a vânzării la pachet a locului de parcare cu locuinţa.

"Aproape în fiecare oraş unde există un plafon de preţ, dacă li se permite, dezvoltatorii vor vinde la pachet locul de parcare cu locuinţa...În trecut, în oraşe precum Nanjing sau Suzhou, multe locuri de parcare se vindeau pentru mai puţin de 100.000 de yuani însă în prezent costă şi 300.000 de yuani. Este această apreciere de preţ un fenomen natural? Cu siguranţă că nu", susţine Clement Luk de la agenţia imobiliară Centaline.

Cu toate acestea, vânzarea la pachet a locuinţei cu locul de parcare a atras atenţia autorităţilor din Shanghai. La finele lunii iulie, autorităţile din centrul financiar al Chinei au adoptat măsuri care interzic vânzarea la pachet, ordonând dezvoltatorilor să înceteze să îi mai oblige pe clienţi că cumpere şi un loc de parcare odată cu apartamentul.

"Cred că şi alte oraşe vor urma acest exemplu", susţine Clement Luk.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.