Infrastructura

Centrele comerciale, obligate să îți păstreze mașina cât timp stai la muncă

Una dintre marile probleme ale traficului in Bucuresti e numarul mare de automobile care-i transporta pe navetisti si pe cei care traiesc in afara orasului, dar muncesc in Capitala. Primaria nu a amenajat in ultimii 10 ani parcari park&ride la principalele intrari in oras, ca navetistii sa aiba unde sa-si lase masinile si sa foloseasca mai departe in oras transportul public. Pana va achizitiona primaria teren si va amenaja aceste parcari, o posibila solutie este un parteneriat intre municipalitate si centrele comerciale aflate la intrarile in oras, pentru folosirea de catre soferi a o parte dintre locurile de parcare ale acestora, pe timpul zilei, intre orele 7 dimineata - 6 seara, interval orar in care oricum lumea nu prea merge la supermarket.

Citeşte mai departe ...

Interviu cu șeful CNAIR, Ștefan Ioniță

România va avea, până la sfârşitul acestui an, 90 de kilometri noi de autostradă, la care se pot adăuga circa 45 de kilometri de Variante de Ocolire, în timp ce aproximativ 250 de kilometri vor însemna drumuri reabilitate şi îmbunătăţite, a afirmat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ştefan Ioniţă.

Citeşte mai departe ...

A fost anunțat termenul pentru Autostrada Sibiu-Pitești

Procedura de proiectare şi de execuţie pentru secţiunile 1 şi 5 din Autostrada Piteşti - Sibiu s-ar putea să demareze în luna iunie, în timp ce în cazul Comarnic - Braşov, sperăm ca, în această toamnă, să avem antreprenor pentru lucrările la Variantele de Ocolire de la Comarnic şi Buşteni, a declarat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ştefan Ioniţă, într-un interviu acordat Agerpres.

 

'Provocările companiei sunt cele pe care le aşteaptă de atâta timp opinia publică şi mă refer aici, de exemplu, la Autostrada Piteşti-Sibiu. În acest caz, avem toate speranţele că, în luna iunie, vom demara procedura de proiectare şi de execuţie pentru secţiunile 1 şi 5. Aici vorbim despre secţiunea de la Boiţa la Sibiu şi de la Curtea de Argeş la Piteşti, în total 45 de kilometri. Sunt secţiuni funcţionale care au asigurate descărcările aferente. Proiectul Sibiu - Piteşti este prioritatea zero, fiind mult aşteptat de toată lumea. În ultimele zile, am stat umăr la umăr cu prestatorul şi am muncit ca proiectanţi, pentru că CNAIR a trecut un pic în zona în care nu mai este un simplu beneficiar care aşteaptă un răspuns, ci s-a implicat activ. A intrat în viaţa proiectului, a fost pe teren, astfel încât putem spune că pentru secţiunile 1 şi 5 avem o documentaţie care le permite iniţierea unor proceduri de achiziţie publică, proiectare şi execuţie. Vom face acest lucru pentru a scurta termenele, astfel încât lucrurile să meargă într-un ritm mai bun şi oamenii să vadă că încep lucrările la acest sector de autostradă. Ne propunem ca, undeva în luna iulie, să demarăm procedura şi pentru Lotul 4 de proiectare şi execuţie. Ulterior, să avansăm, în funcţie de rezultatele din august, să avem nişte termene şi pentru Loturile 2 şi 3', a afirmat Ioniţă.

Pe de altă parte, potrivit şefului CNAIR, procedurile pentru Variantele de Ocolire Comarnic - Braşov şi Buşteni sunt 'dezmorţite' şi, în toamna acestui an, ar putea să existe un antreprenor pentru cele două obiective.

'Pentru Comarnic - Braşov, primele lucruri pe care le-am făcut a fost implementarea unui sistem de semaforizare în zona Buşteni. Nu este suficient, tot sunt cozi şi apar probleme. Am dezmorţit procedurile la Variantele de Ocolire Comarnic - Braşov şi Buşteni, la profil de drum naţional. Sunt câteva variante care vin să atenueze puţin traficul în acele zone. Mi-aş dori ca, în această toamnă, să vedem acolo un antreprenor şi vorbesc despre aceste Variante de Ocolire la Comarnic şi la Buşteni. O să venim cu o veste bună săptămâna viitoare pentru unul dintre aceste loturi. Mai avem în discuţie Lotul 5 al viitoarei autostrăzi Braşov - Comarnic, între Râşnov şi Cristian, undeva în zona Braşovului. De asemenea, şi în acest caz, sperăm ca săptămâna viitoare să venim cu o altă veste bună, în ceea ce priveşte derularea procedurii', a subliniat directorul general al CNAIR.

La jumătatea lunii noiembrie 2016, CNAIR a avizat traseul pentru ultimele două secţiuni ale autostrăzii Sibiu - Piteşti.

Traseul întreg al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, în lungime de circa 123 de kilometri, este: Secţiunea 1, Sibiu-Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente; Secţiunea 2, Boiţa-Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă; Secţiunea 3, Racoviţă-Văleni, de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Baiaşului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului; Secţiunea 4, Văleni - Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000, traversează Valea Topologului, face legătură cu localitatea Curtea de Argeş; secţiunea 5, Curtea de Argeş-Piteşti, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă, prin Valea Argeşului, şi secţiunea 6, care constă în reabilitarea a 14 km drum naţional, respectiv DN 73C, fiind drum de legătură între nodul rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.

Master Planul General de Transport prevede pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti o sumă estimată de 1,6 miliarde de euro.

În martie 2017, CNAIR a anunţat prelungirea, până la 15 august, a contractului privind realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti.

"Contractul privind Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Sibiu - Piteşti" a fost desuspendat. În data de 14.03.2017 contractul privind Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Sibiu - Piteşti" a reintrat în vigoare ca urmare a finalizării perioadei de suspendare de trei luni notificată de CNAIR SA în data de 14.12.2016. De asemenea, precizăm că tot în data de 14.03.2017 a fost semnat un act adiţional privind prelungirea perioadei contractuale până la data de 15.08.2017", se arată în comunicat.

Contractul "Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu - Piteşti" a fost atribuit prin procedura de licitaţie publică deschisă Asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti - Tecnic Consulting Engineering România SRL (Lider de Asociere Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti).

Finanţarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (FC 85%) şi Bugetul de Stat (GOR 15%).

Pentru perioada de programare 2007-2013, România a avut alocată suma de aproximativ 5,1 miliarde de euro din Fondurile structurale şi de investiţii europene domeniului transporturilor.

În perioada curentă (2014-2020), Programul Operaţional pentru Infrastructură Mare beneficiază de o alocare de aproximativ 9,4 miliarde de euro din Fondul de coeziune şi din Fondul european de dezvoltare regională.

Citeşte mai departe ...

MARCOM: Piața utilajelor de construcții este la o treime din potențial

Piața utilajelor de construcții, în România, se află la o treime din potențial, după ce aceasta a scăzut anul trecut cu 43% față de 2015, potrivit unor date prezentate de conducerea companiei Marcom într-o conferință de presă ce a avut loc, miercuri, 17 mai 2017. În plus, utilajele folosite sunt extrem de îmbătrânite, marea majoritate a acestora fiind achiziționate în perioada 2006-2008. Potrivit producătorului japonez Komatsu, prezent pe piața românească exclusiv prin Marcom, ponderea cererii de utilaje a României, în total cerere din Estul Europei, este de 11%, sub potențial în comparație cu statele din regiune.

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.