Infrastructura

Video: Consitrans la conferința "Transport și Siguranță Rutieră 2017"

“Consitrans a fost fondată în 1991 ca o firmă cu capital integral privat. Preşedintele firmei este domnul Eduard Hanganu. Astăzi, după atâţia ani de muncă asiduă, avem un colectiv de peste 200 de specialişti, contracte care depăşesc 7,5 milioane de euro anual. Este una din cele mai importante firme de inginerie. Asigurăm proiectare, consultanţă şi asistenţă tehnică în domeniul sectorului de transporturi. Avem şi o prezenţă puternică pe piaţa de servicii din România şi din străinătate. În activitatea companiei Consitrans este vorba de inginerie în care se aplică imaginaţia, judecata şi cunoştiinţele personalului ingineresc, angajat pentru a folosi tehnologia în mod eficient. Pentru a avea rezultate optime, personalul angajat al Consitrans are un nivel ridicat de pregătire profesională, adecvat fiecărei specialităţi, motiv pentru care în proiecte se prevăd soluţii tehnice moderne şi tehnologii eficiente.
În activitatea de consultanţă, personalul angajat urmăreşte cu profesionalism aplicarea tehnică a soluţiilor prevăzute în proiecte, cât şi evitarea problemelor care ar putea afecta negativ calitatea execuţiei lucrărilor. Activitatea se desfăşoară în conformitate cu sistemele de calitate ISO. Atât personalul angajat, dar şi conducerea firmei urmăreşte asigurarea unei prestaţii de înaltă calitate în domeniul infrastructurii rutiere, prin realizarea serviciilor la timp şi într-o manieră care implică metode inovatoare pentru optimizarea costurilor.
Viaţa omului este valoarea cea mai importantă într-o societate, de aceea există siguranţa. Siguranţa rutieră este un aspect de interes pentru toţi cetăţenii. Fiecare poate contribui la creşterea siguranţei pe drumurile publice, astfel încât să putem circula pe drumuri moderne şi în siguranţă maximă. Siguranţa rutieră reprezintă o problemă gravă şi majoră a societăţii, deoarece, la nivel naţional, anual, îşi pierd viaţa peste 2.500 de persoane în accidente rutiere, majoritatea fiind cauzate de elementele de siguranţă a traficului şi de avertizare mai puţin gândite sau din cauza aşezării lor la locuri nepotrivite.
În ceea ce priveşte siguranţa traficului, România este clasată printre ultimele ţări din UE. Acest lucru reprezintă pentru noi un motiv ce ne ambiţionează să cream şi să îmbunătăţim sistemele de siguranţă a traficului din întreaga ţară şi să oferim informaţii utile şi importante pentru conducătorii auto. Consitrans, ca întotdeauna, a propus în cadrul proiectelor sale un sistem de siguranţă a traficului bine pus la punct şi eficient, format din semnalizări verticale, orizontale şi marcaje rutiere, precum şi din sistemul integrat de furnizare de date ITS, pentru tronsoanele de autostradă nou construite.
În cadrul contractelor de consultanţă, prin personalul de supervizare specializat, am avizat soluţii tehnice viabile şi furnizori de materiale autorizaţi pentru îndeplinirea nivelului de siguranţă avizat şi stabilit prin proiecte de către către beneficiarul CNAIR şi de către Poliţia Rutieră. Pentru sporirea vitezelor de circulaţie, coroborate cu creşterea nivelului de siguranţă rutieră pentru autostrăzi, au fost prevăzute şi implementate următoarele cerinţe: pe zona mediană se utilizează nivel de parapet de protecţie H2, culisă mediană cu două unde, în zona podurilor şi pasajelor se utilizează parapet de protecţie H4B, pe zona laterală se utilizează parapet cu nivel de protecţie H1şi H3, în funcţie de înălţimea rambleului şi de natura obstacolelor întâlnite.
Proiectul de reglementare a circulaţiei prin indicatoare şi marcaje rutiere a fost avizat în comisia comună CNAIR şi siguranţa circulaţiei. Au fost aplicate marcaje cu durată lungă de viaţă de tip termoplast şi marcaje rezonatoare între banda unu şi banda de staţionare. Au fost avizate şi montate indicatoare rutiere ce asigură o vizibilitate sporită pe stâlpii de ghidare cu folie reflectorizantă, retroreflectorizantă sau cu catadioptrii.
În cadrul firmei noastre, am participat la realizarea de auditări rutiere în care au fost urmărite: identificarea problemelor vizând modul de amenajare a nodurilor rutiere şi a intersecţiilor adiacente ale acestora, sub aspectul elementelor geometrice, constatarea unor deficienţe la realizarea pantelor transversale în zona giraţiilor nodurilor rutiere, urmărirea respectării prevederilor referitoare la dispozitivele de absorţie a impactului, realizarea presemnalizării spaţiilor de servicii pentru asigurarea unei bune informări a participanţilor la trafic.
În acest scop, Consitrans, prin personalul său de proiectare şi supervizare a execuţiei, are în vedere următoarele aspecte, care nu sunt limitative: identificarea şi soluţionarea oricăror probleme de siguranţă anterior deschiderii drumului, evaluarea potenţialului de risc a dispozitivelor şi echipamentelor indicate în planurile proiectului tehnic, stabilirea de măsuri prin care au fost abordate şi rezolvate în mod adecvat şi sigur toate problemele utilizatorilor autostrăzii, confirmarea că orice semnalizare temporară, marcaje temporare, echipamente de construcţie, parapeturi, garduri de protecţie au fost îndepărtate de pe drumul nou construit înainte de predarea lui circulaţiei, analizarea înainte de deschiderea traficului a diferitelor elemente ale proiectului nou construit, verificarea oricărui aspect omis în timpul verificării anterioare şi verificarea modului în care au fost implementate măsurile solicitate în faza ASR pentru proiectul tehnic.
În final, dorim să vă asigurăm de continua noastră grijă privind implementarea tuturor măsurilor de siguranţă rutieră ce vor facilita utilizarea în condiţii optime a drumurilor şi autostrăzilor pornind de la faza de proiectare şi terminând cu supervizarea execuţiei astfel încât CNAIR va prelua în patrimoniu drumuri sigure pentru dumnevoastră”, a spus Petre Ene, coordonator proiect Consitrans.

Peste 350 de persoane au participat la cea de-a doua ediţie a Galei Premiilor Siguranţei Rutiere, care a avut loc, la data de 05 aprilie 2017, la Teatrul de Comedie Bucureşti.
Pe lângă reprezentaţii firmelor de transport, care au reprezentat marea majoritate a celor prezenţi, la eveniment au luat parte oficiali de vârf de la ARR, ISCTR, RAR şi Direcţia Rutieră din IGPR, dar şi VIP-uri din firme şi organizaţii neguvernamentale implicate în activităţi de siguranţă rutieră şi în infrastructură.

 

Citeşte mai departe ...

Câte zeci de milioane costă întreținerea drumurilor în Moldova

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a demarat o licitaţie pentru executarea de lucrări de întreţinere, pe o perioadă de trei ani, pe reţeaua de drumuri naţionale administrate de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, valoarea contractului fiind estimată la 83,55 milioane lei, fără TVA, potrivit unui anunţ publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Citeşte mai departe ...

Pasajul BASARAB nu a fost recepționat la 7 ani de la inaugurare

Pasajul Basarab - cel mai mare proiect de infrastructura din Romania - nu are receptia facuta nici la 7 ani de la inaugurare. In mod normal, Primaria trebuia sa faca prima receptie la terminarea lucrarilor, moment din care incepea sa curga garantia, iar apoi receptia finala dupa expirarea perioadei de garantie. Din 2011, cand a fost inaugurat nu s-a facut niciuna, pasajul fiind in tot acest timp in intretinerea constructorului. Dupa cum se poate vedea in imagini, pe acesta au aparut gropi, luminile arse nu sunt schimbate, iar hobanele si partea metalica au inceput sa rugineasca. Pasajul a fost inaugurat in iunie 2011 de primarul Sorin Oprescu si a costat 240 milioane de euro.

Citeşte mai departe ...

CUM S-A ASOCIAT UN GIGANT CHINEZ CU O FIRMĂ DE CARTIER, DEȚINUTĂ DE UN POLITICIAN, PENTRU CENTURA BUCUREȘTI

Am încercat să descifrăm, pe bază de documente, cifre și din surse deschise, o alianță ciudată, implicată într-un proiect de infrastructură rutieră. O firmă din Maramureș, înființată acum cinci ani, cu contracte luate prin încredințare directă, a devenit partenerul unei puternice companii de stat din China, care are de zece mii de ori mai mulți angajați.

Citeşte mai departe ...

SE inaugurează două tronsoane de autostradă

Ministrul Transporturilor Lucian Şova a declarat, miercuri, la Alba Iulia, că şi-a propus ca obiectiv ca în luna mai două dintre segmentele Autostrăzii Sebeş - Turda, respectiv 3 şi 4, să fie deschise circulaţiei, precizând că în cazul celorlalte două loturi - 1 şi 2 - "încă suntem departe de a vorbi despre recepţie”.

Citeşte mai departe ...

Lucrări de asfaltare pe două Autostrăzi

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că pe Autostrada A1 Deva - Sibiu, la kilometrul 325, pe banda de urgenţă şi banda 1 a sensului de mers către Sibiu, se execută lucrări de colmatare a fiscurilor din partea carosabilă, astăzi până în jurul orelor 15,00.

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.