Infrastructura

Video: DRUMURI ROMÂNEȘTI EP.02: DN1- "DRUMUL OASELOR"

Traversarea munților din Muntenia în Transilvania prin Valea Prahovei este pentru toți șoferii un adevărat calvar. Episodul 02 din serialul "DRUMURI ROMÂNEȘTI" se focusează pe cel mai aglomerat drum național din România, DN1, poreclit, pentru timpii lungi de așteptare în coloana de autovehicule, "Drumul oaselor".

Citeşte mai departe ...

Rușinea Europei. Sibiu - Pitești, singurul tronson lipsă până la Rotterdam

Comisarul European, Corina Crețu a vorbit despre infrastructura deficitară din România:

„Sigur, am fost în ţară împreună cu comisarul pentru agricultură Phil Hogan şi pe bună dreptate interesul s-a axat asupra reţelei de transport. Eu cred că ceea ce am spus legat de Sebeş - Turda, Piteşti - Sibiu, legătura cu Moldova, toate aceste lucruri sunt esenţiale nu numai pentru Europa, dar şi pentru România. În ceea ce priveşte Sibiu - Piteşti, este un proiect întârziat, din punctul nostru de vedere nu poate fi începută construcţia mai devreme de 2019 şi este un proiect fanion pentru Uniunea Europeană, pentru că aşa cum spuneaţi, conectează de la Nord la Sud, de la Rotterdam la Constanţa, întreaga Uniune Europeană.

Este tronsonul lipsă, de altfel, singurul tronson lipsă dintre Rotterdam şi Constanţa.

De accea am spus că trebuie accelerate pregătirile, pentru că din păcate ne aflăm în faza studiilor de fezabilitate de mulţi ani şi au început lucrările pe tronsonul 1 şi 5 fără a se obţine avizul de mediu, fapt care a fost criticat de către comisie, pentru că în funcţie de avizul de mediu vom şti dacă vom putea finanţa sau nu aceste tronsoane. Tronsoanele doi, trei şi patru sunt cu atât mai dificile pentru pentru că traversează direct munţii. De asemenea, ne-am oferit, pentru că avem banii, a realiza studiul de fezabilitate pentru autostrada Montana, este un proiect foarte mare, greu, care nu poate fi realizat peste noapte. Noi am putea să realizam studiul de fezabilitate până în anul 2020 dacă am avea voinţa politică şi am colabora foarte bine şi începerea construcţiei din 2021.

Ar fi o chestiune simbolică în anul centenarului de a se angaja această investiţie, am văzut că Guvernul a anunţat că doreşte să realizeze acest proiect prin parteneriat public- privat.

Este dreptul suveran al oricărei ţări să realizeze în ce mod doreşte, Comisia nu este confortablă cu această abordare, pentru că din punctul nostru de vedere, aceasta înseamnă o deprioritizare a investiţiei.

Dar, aşa cum spuneam, interesul meu este să facem paşi înainte şi, din acest punct de vedere, lucrăm cu autorităţile române, suntem la dispoziţia autorităţilor române, dorim să acordăm mai multă asistenţă tehnică pentru realizarea proiectelor şi sper să se facă paşi înainte într-un domeniu unde lucrurile uneori stagnează din cauze externe. Am inaugurat de pildă, în Grecia, autostrada Tessalonic - Atena, un proiect care a durat peste douăzeci de ani, care a fost blocat cinci ani, dar, iată, odată început, şi acest lucru vreau să subliniez, va fi o datorie şi o ambiţie a fiecărui guvern de a face paşi înainte”.

Citeşte mai departe ...

Când vom avea Șosea de Centură la Satu Mare

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 12 septembrie 2018 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Varianta de ocolire Satu Mare" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1-Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-proiecte noi de investiții, Operațiunea- Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală.

Citeşte mai departe ...

Chinezii intră la rupere. Se apucă de construcția autostrăzilor

Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi şi cei ai companiei chineze Sinohydro Corporation Limited au semnat, vineri, acordul-cadru privind executarea lucrărilor de întreţinere a drumurilor naţionale din judeţul Vrancea. Desemnarea companiei chineze s-a făcut în urma unei licitaţii organizată de DRDP Iaşi, valoarea contractului ridicându-se la 77,062 milioane de lei, fără TVA.

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.