Logo
Imprimă această pagină

Stadiul metroului din Drumul Taberei. Pe unele segmente evoluția e de numai 15%

Stadiul metroului din Drumul Taberei. Pe unele segmente evoluția e de numai 15%

Lucrările de finisaje la staţiile Favorit şi Orizont de pe linia de metrou Drumul Taberei sunt executate în proporţie de 98%, la staţia Râul Doamnei, lucrările de structură sunt gata în proporţie de peste 90%, iar finisajele 15%, iar la Romancierilor, finisajele sunt făcute în proporţie de 90%, în timp ce la staţia Parc Drumul Taberei, unde sunt 5 căi de acces la metrou şi două la peroanele de tramvai, 63% din finisaje sunt realizate, anunţă Ministerul Transportului după o vizită a ministrului Lucian Şova pe şantierele Magistralei 5 de metrou Râul Doamnei – Eroilor. Acesta le-a cerut constructorilor şi celor din conducerea Metrorex să accelereze la maximum ritmul de lucru, promiţând la rândul său că va ua măsuri pentru a putea fi făcute şi recepţii parţiale ale lucrărilor.


“Am aşteptări mari de la conducerea executivă a Metrorex. Trebuie să meargă pe drumul pe care am pornit, în sensul rezolvării situaţiilor de orice fel, inclusiv financiare. Îmi asum să schimbăm reglementarea privind recepţiile, să putem face şi recepţii parţiale, iar raporturile dintre beneficiar şi antreprenor să fie coordonate. Contez pe constructor că va depune toate eforturile pentru a accelera la maximum ritmul de lucru”, le-a spus ministrul Lucian Şova constructorilor şi celor din conducerea Metrorex.

Lucrările de finisaje la staţiile Favorit şi Orizont sunt executate 98%. La staţia Râul Doamnei, lucrările de structură sunt gata în proporţie de peste 90%, iar finisajele, 15%. La Romancierilor, finisajele sunt făcute în proporţie de 90%. La staţia Parc Drumul Taberei, unde sunt 5 căi de acces la metrou şi două la peroanele de tramvai, 63% din finisaje sunt realizate, precizează ministerul.

Metroul din Drumul Taberei ar putea fi dat în folosinţă abia la jumatatea anului viitor, cu o întârziere de câţiva ani. Pe noua linie a Magistralei 5 vor circula iniţial zece trenuri Bombardier, care există deja în flotă şi vor fi redistribuite de pe alte magistrale, iar ulterior Metrorex va achiziţiona noi trenuri.

Noua linie de metrou are aproape 7 km şi va avea 10 staţii şi un depou.

Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 3,12 miliarde lei cu TVA, iar contractele au fost semnate în anul 2011. Termenul iniţial de finalizare era 2015, însă a fost amânat de mai multe ori.

 

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.