LUCRĂRILE LA AUTOSTRADA SIBIU–PITEȘTI ÎNCEP DE LA MIJLOC PESTE VREO DOI ANI. CARE ESTE, ÎN REALITATE, MERSUL LUCRĂRILOR Recomandat

LUCRĂRILE LA AUTOSTRADA SIBIU–PITEȘTI ÎNCEP DE LA MIJLOC PESTE VREO DOI ANI. CARE ESTE, ÎN REALITATE, MERSUL LUCRĂRILOR

Primele lucrări efective pe şantierul viitoarei autostrăzi Sibiu-Piteşti vor începe „înainte de anul 2020”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Şova.

„Vom vedea prima cupă de excavator pe şantierul Sibiu-Piteşti înainte de anul 2020, dacă pregătirile vor continua în ritmul de acum. Apreciez că înainte de 2020 vor începe lucrările”, a spus Lucian Şova.

Ar trebui ca declarațiile ministrului să se bazeze pe următoarele informații:
Potrivit CNAIR, pentru secţiunea 1 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti au fost depuse 9 oferte. Valoarea estimată a primei secţiuni a autostrăzii Sibiu-Piteşti, fără TVA este de 765,8 milioane de lei. Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.
Lotul 1 aferent Secţiunii 1, cuprins între km 0+000 şi km 13+170, va începe în zona localităţii Şelimbăr, la intersecţia cu centura Sibiu. Aliniamentul va continua la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localităţii Veştem. În continuare, traseul autostrăzii va traversa la vest de Tălmaciu, drumul judeţean DJ 105G, Avrig-Mârşa-Tălmaciu-Sadu, până în zona Boiţa, unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Piteşti cu DN7.

Garanția–5 ani
La data de 8 martie, documentaţia pentru Contractul destinat proiectării şi execuţiei secţiunii 4 a Autostrăzii Piteşti-Sibiu a fost trimis la Agenţia Naţională de Achiziţii Publice pentru verificare şi validare, anunţa, într-un comunicat din aceeaşi zi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
După finalizarea acestei etape, Contractul pentru proiectare şi execuţie va putea fi postat pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice), pentru ofertare. Potrivit CNAIR, proiectarea acestei secţiuni ar urma să dureze 16 luni, iar execuţia lucrărilor 44 de luni. Perioada de garanţie pentru calitatea lucrărilor, stabilită prin documentaţie este de minim 60 de luni.
Secţiunea 4 a Autostrăzii Piteşti-Sibiu, este cuprinsă între localităţile Tigveni şi Curtea de Argeş şi are o lungime de 9,86 km, din care 1,35 km de tunel, care vor fi construiţi în zona de traversare a dealului Momaia.
„În acest moment se află în procedură de elaborare documentaţiile pentru loturile 2 şi 3 ale acestei autostrăzi”, a precizat CNAIR.

1,8 miliarde pentru 30 km
Potrivit CNAIR, pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 5 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, cuprinsă între Curtea de Argeş şi Piteşti (km 92+600–122+950), cu o valoare estimată, fără TVA, de 1,83 miliarde de lei, au fost depuse 8 oferte.
Având în vedere noile prevederi legale în domeniul achiziţiilor publice, valoarea propunerilor financiare este criptată în SEAP şi poate fi accesată doar după finalizarea etapelor de evaluare a DUAE şi a propunerilor tehnice.
Secţiunea 5 este amplasată în judeţul Argeş, are o lungime de 30,35 kilometri, iar traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeş şi va continua paralel cu râul Argeş, până la actuala centură a Municipiului Piteşti.

Trei tronsoane fără studiu de fezabilitate
În 2017, Compania Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pitești.
Reprezentanții CNAIR au declarat pentru presa centrală că au luat această decizie din cauza întârzierilor mari înregistrate. Asocierea dintre firmele Spea (Italia) și Tecninc Consulting (România) a furnizat până acum studiul de fezabilitate pentru doar două tronsoane din cele cinci ale autostrăzii, respectiv cele mai simple: tronsonul 1 și 5. Asocierea de firme a depășit cu mult termenul în care trebuia să furnizeze ceea ce își asumase prin contract, adică studiul pentru tronsoanele 2, 3 și 4, porțiunea care presupune străpungerea muntelui. Pentru aceste porțiuni, CNAIR va folosi studii de fezabilitate mai vechi (și inactuale). Anul trecut au fost scoase la licitaţie contractele pentru proiectarea şi execuţia loturilor 1 şi 5 ale autostrăzii Piteşti-Sibiu, iar la ora actuală ofertele se află în faza de evaluare.
Autostrada Sibiu-Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la vest la est.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.