Logo
Imprimă această pagină

Exclusiv PRINT. Proiectul Pasajului de la Domnești, declarat prioritatea zero în 2015, nici nu a demarat Recomandat

Exclusiv PRINT. Proiectul Pasajului de la Domnești, declarat prioritatea zero în 2015,  nici nu a demarat

Miile de oameni care protestează regulat şi nervii şoferilor care stau, zilnic, ore în şir în trafic nu sunt de ajuns pentru

construcţia unui banal pasaj, care ar fluidiza circulaţia pe centura Capitalei în zona comunei Domneşti.

În jur de o mie de persoane au participat, luna trecută, la un marş

de protest în zona Prelungirea Ghencea, oamenii fiind

nemulţumiţi că, deşi se discută de mai mulţi ani despre proiectul

"Supralargire Prelungirea Ghencea-Domnesti", lucrările încă nu

au fost demarate. În ultimii ani, astfel de proteste s-au repetat de

mai multe ori.

Mai bine trotuare decât pasaje

Intersecţia Şoselei de Centură cu drumul cu o singură bandă care

străbate Prelungirea Ghencea şi ajunge în localitatea Domneşti

crează un ambuteiaj care blochează maşinile, zilnic, pe kilometri

întregi. Luna trecută, după protestele oamenilor care locuiesc în

zona rezidenţială adiacentă prelungirii Ghencea, Primăria

Municipiului Bucureşti a anunţat că a alocat suma de 5 milioane

de lei pentru “obiectivul de investiţii Penetraţie Prelungirea

Ghencea-Domneşti". Dar nu pentru a trece la construcţia unui

pod care ar elibera ambuteiajul creat de intersecţia celor drumuri.

Banii vor fi folosiţi pentru “a construi trotuare (cu o garanţie de

patru ani), pe o lungime de 3 km, până la limita administrativă cu

judeţul Ilfov. Trotuarele vor avea o lăţime de 1,5 metri astfel încât

să permită şi circulaţia bicicletelor". Construirea acestora era

programată să înceapă în luna aprilie şi ar urma să dureze

aproximativ o lună şi jumătate.

Preţul contestat

În acelaşi timp, Compania Naţională de Administrare a

Infrastructurii Rutiere a anunţat că va realiza un pasaj suprateran

peste centura Capitalei şi calea ferată, care include o lucrare de

artă cu un giratoriu suspendat ce ar trebui să fluidizeze circulaţia

rutieră în zona intersecţiei dintre ieşirea din Capitală spre

Domneşti, dinspre Prelungirea Ghencea şi centura Capitalei,

unde, în prezent, se creează frecvent ambuteiaje.

Aceeaşi promisiune a fost făcută şi în urmă cu doi ani, potrivit

documentelor publicate de revista TIR. În octombire 2015,

“Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA

a introdus acest obiectiv pe lista priorităţilor şi a demarat

procedura încă din anul 2015, primul Raport de achiziţie fiind

semnat în 29.10.2015”.

A urmat o serie de contestaţii şi de acţiuni în instanţă prin care s-a

tergiversat anunţarea câştigătorului proiectului. Motivul

contestaţiei a fost unul comun în cazul licitaţilor pentru lucrări de

infrastructură: preţul dubios de mic oferit de câştigător.

“În data de 09.11.2015, au fost depuse primele contestaţii la

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor –CNSC, de către

operatorii economici S.C. Drumuri şi Poduri Gheorgheni SRL şi

de către Asocierea Astaldi SPA-Astalrom SA-SC Drumuri şi

Poduri Gheorgheni SRL, care contestă eliminarea din competiţie

pe motivul neîndeplinirii experienţei similare. Astaldi SPA -

Astalrom SA contestă preţul neobişnuit de scăzut al ofertei

desemnate câştigătoare”, potrivit documentelor.

După respingerea mai multor contestaţii, companiile care au

pierdut licitaţiile au formulat plângere la Curtea de Apel Bucureşti

împotriva deciziilor Consiliul Naţional de Soluţionare a

Contestaţiilor.

În august anul trecut, Curtea de Apel a obligat autoritatea

contractantă (CNAIR) să reia procedura cu reevaluarea ofertei

câştigătoare a Asocierii Straco Grup–Comnord SA–Specialist

Consulting SRL. Astfel, Comisia de evaluare a reînceput din nou

reevaluarea ofertei câştigătoare, conform celor specificate de

către instanţa de judecată.

Numărul contestaţiilor nu poate fi limitat

Pusă în faţa unei noi amânări, CNAIR a făcut un nou apel la

răbdarea cetăţenilor şi a şoferilor: “Cu toate că acest proiect a fost

lansat cu prioritate, pentru semnarea contractului, Compania

trebuie să parcurgă absolut toţi paşii necesari a fi urmaţi conform

legislaţiei în vigore. Chiar dacă acest proiect are o semnificaţie şi

o importanţă deosebită, CNAIR trebuie să respecte şi să parcurgă

absolut toate etapele pentru realizarea acestui obiectiv.

De asemenea, precizăm că în conformitate cu legea achiziţiilor

publice (OG nr. 34), numărul contestaţiilor nu poate fi limitat, caz

în care comisia trebuie să se supună reglementărilor legale şi să

re-evalueze de fiecare dată ofertele.

Chiar dacă suntem de acord cu solicităriile cetăţenilor care

locuiesc şi tranzitează această zonă şi susţinem promovarea

acestui proiect, realizarea lui depinde de parcurgerea tuturor

etapelor de achiziţie publică, conform legislaţiei în vigoare.

De-a lungul perioadelor mai sus menţionate, conducerea

companiei s-a întâlnit cu reprezentanţii cetăţenilor pentru a le

explica întreaga procedură şi pentru a-i ţine la curent cu

succesiunea etapelor”, arată documentele CNAIR.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.