EXCLUSIV PRINT. Podul de la Mogoșoaia trebuia finalizat. Nu i se văd nici picioarele Recomandat

EXCLUSIV PRINT. Podul de la Mogoșoaia trebuia finalizat. Nu i se văd nici picioarele

Cozile din toate sensurile de la intersecţia şoselei de centură

cu drumul de ieşire din Bucureşti spre Buftea ar fi putut

reduse dacă un pod ar fi fost terminat la timp, adică luna

trecută.

Nu lipsa de fonduri este principalul motiv pentru care de peste un

deceniu se lucrează la şoseaua de centură a Capitalei şi din care

nu este finalizată nici măcar jumătate. Ci, indolenţa şi nesimţirea.

Deşi partea de sud a Centurii este mult mai "calamitată", şi în

zona de nord există lucruri neterminate. Chiar dacă între Otopeni

şi Chitila, şoseaua de centură are două benzi pe sens (un

adevărat lux), probleme mari apar la intersecţia cu drumul care

iese din Bucureşti şi merge spre Ploieşti străbătând Mogoşoaia şi

Buftea.

Banii europeni să ne inunde

Atât pe centură dar şi pe drumul mai sus menţionat, în orele de

mare trafic, se formează cozi uriaşe. Un motiv îl reprezintă soluţia

de compromis găsită de CNAIR şi anume un sens giratoriu pus la

intersecţia drumurilor. Al doilea "dop" care crează cozi apare la

200 de metri după ce treci de centură în direcţia Ploieşti şi unde

se lucrează la un pod. În absenţa acestuia, tot traficul de pe

străzile laterale este inundat de vehicule şi se creează haos.

Construcţia podului face parte din „lucrările de reabilitare pentru

poduri şi tuneluri de calea ferată, sucursala de căi ferate

Bucureşti” şi a demarat în septembrie 2013. Valoarea totală a

proiectului este de 95 milioane de lei, din care contribuţia Uniunii

Europene este de 62 milioane, restul banilor venind de la bugetul

de stat. Lucrarea trebuia finalizată în martie 2017 dar, după cum

se vede din imaginile surprinse de la faţa locului, podul nu este

amenajat nici măcar în proporţie de 50%: nu are piloni şi un

singur utilaj, un excavator, stătea spânzurat deasupra şoselei. Nu

lucra absolut nimeni.

Cu viteza melcului înainte

Potrivit documentelor, realizarea podului face parte din proiectul

„Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport

în afara axelor prioritare TEN-T, în scopul dezvoltării unui sistem

naţional durabil de transport”. Cu suma de 95 milioane de lei,

trebuie realizate “podurile de cale ferată care fac obiectul

proiectului, amplasate în judeţele Ilfov (5 poduri) şi Prahova (2

poduri)”. Proiectul care încurcă şoferii şi care apare în imagini

este „Pod, kilometrul 1+510, CF 301, Linia colectoare Mogoşoaia

(judeţul Ilfov)”. Documentul arată că “prin reabilitarea celor 7

poduri de cale ferată, vor fi atinse următoarele obiective specifice:

creşterea gradului de siguranţă în transport feroviar prin

reducerea riscului de accidente, asigurarea unor economii de timp

pentru transport de marfă şi pasageri, prin creşterea vitezei de

deplasare, reducerea costurilor de operare şi întreţinere a

infrastructurii feroviare şi a materialului rulant. Economiile de timp

pentru transportul de marfă şi pasageri şi reducerea costurilor de

întreţinere a infrastructurii reprezintă principalele beneficii

economice cuantificate din punct de vedere monetar în cadrul

analizei economice. Reabilitarea reţelei naţionale de transport

asigură o mai bună conexiune între şi în cadrul regiunilor de

dezvoltare”.

Podul la care Ministerul Transporturilor lucrează de 4 ani fără să îl

fi finalizat, are lungimea de 0,033 de kilometri.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.