Logo
Imprimă această pagină

DANA CHESAUR, DIRECTOR MARKETING VESTA INVESTMENT: "ASIGURĂM TOATĂ GAMA DE ECHIPAMENTE NECESARE SIGURANŢEI RUTIERE" Recomandat

DANA CHESAUR, DIRECTOR MARKETING VESTA INVESTMENT: "ASIGURĂM TOATĂ GAMA DE ECHIPAMENTE NECESARE SIGURANŢEI RUTIERE"

“Vesta este producător român de echipamente pentru semnalizare rutieră verticală şi orizontală.

Activitatea companiei acoperă toată gama de echipamente necesare siguranţei rutiere. Vreau să vă prezint marcajele rutiere. Vesta dezvoltă în România un concept modern bazat pe marcaje executate la cald cu materiale termoplastice preformate, termoplastice antiderapante, care se aplică pe partea carosabilă a tuturor categoriilor de drumuri.
Vesta a investit într-o unitate de producţie pentru aceste materiale pe care le aplică cu echipele proprii şi infrastructura specifică pe care o deţine. Materialele termoplastice reprezintă un progres tehnologic, fiind superioare celorlalte tipuri de marcaje prin faptul că sunt ecologice şi performante din punct de vedere al durabilităţii şi menţinerii performanţei în perioada de exploatare a marcajelor.
Vesta deţine agremente tehnice avizate de Consiliul Tehnic Permanent pentru Construcţii pentru mărcile înregistrate Termovesta şi Prefovesta. Transportul rutier este un factor cheie în economie iar dezvoltarea infrastructurii rutiere din România este o condiţie esenţială în dezvoltarea transporturilor şi implicit în realizarea unei creşteri economice durabile. De aceea, ar trebui să fie o prioritate naţională. Sistemul de transport necesită optimizare, astfel încât să răspundă cererii de dezvoltare sustenabilă, atât din punct de vedere economic şi social dar şi din punctul de vedere al mediului. Optimizarea sistemului de transport rutier implică o infrastructură rutieră bine dezvoltată şi adaptată nevoilor actuale. Preocuparea pentru siguranţa circulaţiei este prioritară pentru comunitatea europeană. S-a constatat că, deşi transportul este esenţial, în timp a devenit un pericol social şi mă refer la accidentele de circulaţie. Pentru aceasta este necesar ca toate elementele drumului să ajute conducătorul auto să ia decizii în timp util, fără consum suplimentar de concentrare. Semnalizarea rutieră a drumului trebuie proiectată astfel încât prin marcajele şi indicatoarele rutiere să se asigure vizibilitatea şi siguranţa în timpul parcurgerii traseului. Execuţia marcajului se face în conformitate cu normele în vigoare, cu utilajele specifice şi cu material potrivit, având în vedere următorii factori: categoria drumului, viteza de deplasare a maşinii, potenţialul de risc al traseului, intensitatea traficului.
Sistemul de marcaje rutiere va căpăta o şi mai mare importanţă în următoarea perioadă, dată fiind implementarea regulilor de conducere automată. În momentul de faţă, autovehiculele sunt dotate deja cu sisteme care presupun existenţa unor semnalizări rutiere eficiente: recunoaşterea semnelor de circulaţie, recunoaşterea părăsirii benzii de mers şi chiar menţinerea acesteia. Doresc să menţionez că marcajele rutiere nu sunt doar nişte benzi albe întinse la întâmplare pe stradă, ele au un rol bine definit şi anume: delimitează clar conturul drumului, oferind conducătorilor auto repere clare privind modul de gestionare a traseului, atenţionează şoferul asupra unor situaţii, aceştia putând reacţiona în timp mult mai rapid, în special dacă marcajul comunică exact ceea ce urmează, confirmă şi întăresc semnificaţia indicatoarelor rutiere şi, spre deosebire de acestea, marcajele nu pot fi furate.
În condiţii de vizibilitate redusă noaptea, pe ploaie sau ceaţă, marcajul bine realizat este cel care ne ghidează. Să vă dau un exemplu –eu stau în afara Bucureştiului şi, în drumul meu spre serviciu, parcug doi kilometri pe un drum judeţean care este doar marcat, fără indicatoare rutiere. Dacă acesta nu ar fi marcat, nu aş putea circula în siguranţă. Se ştie că factorul uman, prin deciziile luate în trafic, este factorul majoritar în producerea accidentelor, iar, pe lângă elementele clasice ale drumului concepute pentru asigurarea vizibilităţii şi parcurgerea traseului în condiţii de confort şi siguranţă, sunt necesare şi alte măsuri pentru protecţia participanţilor la trafic, mai ales în zonele semnalizate cu indicatoare punct negru.
Astfel, utilizarea covoarelor antiderapante colorate pe toată lungimea zonei cu potenţial ridicat de accident ar permite o mai bună semnalizare a zonei de risc, având şi impact vizual. Curbele deosebit de periculoase pot fi marcate pe toată lungimea lor cu dungi din covor antiderapant colorat, având avantajul că acesta se poate pune peste asfaltul existent. Este rezistent la apă şi are aderenţă crescută la pneuri. O variantă este utilizarea covorului antiderapant colorat pe zonele de supralărgire ale curbelor deosebit de periculoase, ca efect psihologic de reducere a vitezei.
O parte din aceste soluţii au fost realizate de Vesta conform standardelor româneşti care reglementează semnalizarea prin marcaje rutiere şi au fost implementate pe multe din zonele de drumuri naţionale reabilitate, autostrăzi nou construite sau în zonele cu risc sporit de accidente, treceri pentru pietoni şi şcoli.
Vesta este producătorul român care realizează gama completă de marcaje rutiere la cele mai înalte standarde de calitate, aspect esenţial pentru siguranţa rutieră. Vesta este, în continuare, preocupată de cercetarea unor materiale care să reprezinte soluţii alternative pentru cele existente. În acest sens, suntem interesaţi nu doar de confortul conducătorilor auto dar şi de siguranţa pietonilor, a celor cu deficienţe de vedere şi dorim să menţionăm dezvoltarea materialelor pentru marcaj tactil, care să corespundă prevederilor legislative. Suntem în faza experimentală cu un produs dedicat persoanelor cu deficienţe de vedere dar care percep lumina. Acest produs este un marcaj tactil fosforescent sau luminiscent, care scoate în evidenţă traseul de parcurs chiar şi în zonele care nu sunt intens luminate.
Măsurile care pot fi introduce pentru a ameliora siguranţa în trafic în timp scurt şi fără resurse financiare prea mari se referă, în special, la realizarea marcajelor, introducerea unor marcaje noi şi la educaţia permanentă a conducătorilor auto şi a pietonilor. Cercetările indică, în cazul marcajelor, o rentabilitate mare, astfel încât îmbunătăţirea marcajelor este unul dintre cele mai eficiente mecanisme de asigurare a siguranţei circulaţiei”, a spus Dana Chesaur, Director Marketing la Vesta Investment.

Peste 350 de persoane au participat la cea de-a doua ediţie a Galei Premiilor Siguranţei Rutiere, care a avut loc, la data de 05 aprilie 2017, la Teatrul de Comedie Bucureşti.
Pe lângă reprezentaţii firmelor de transport, care au reprezentat marea majoritate a celor prezenţi, la eveniment au luat parte oficiali de vârf de la ARR, ISCTR, RAR şi Direcţia Rutieră din IGPR, dar şi VIP-uri din firme şi organizaţii neguvernamentale implicate în activităţi de siguranţă rutieră şi în infrastructură.

Gala a fost deschisă de Conferinţa “Transport, Infrastructură şi Siguranţă Rutieră”, care a adus o serie de speech-uri de înaltă ţinută profesională şi care a fost prezentată şi în acest an de către Constantin Isac, vicepreşedintele UNTRR.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.