Logo
Imprimă această pagină

Autostrada Turda - Aiud finalizată! Statul refuză să o deschidă

Autostrada Turda - Aiud finalizată! Statul refuză să o deschidă

Loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda pot prelua traficul rutier, dar nu sunt date în circulaţie pentru că autorităţile tergiversează recepţia, în timp ce şoferii îşi riscă viaţa pe drumul naţional paralel (DN1), a anunţat vineri ONG-ul Asociaţia Pro Infrastructura, care a decis să lanseze o petiţie pentru a cere deschiderea imediată a tronsonului Aiud-Turda.


Autostrada A10 Sebeş - Turda traversează judeţele Alba şi Cluj având lungimea totală de 70 km, şi leagă autostrăzile A1 şi A3. ONG-ul atrage atenţia că tronsonul de 30 de km din DN1, dintre Turda şi Aiud, pe care au loc multe accidente, poate fi înlocuit imediat cu o autostradă modernă (A10). Asociaţia consieră că, deşi lucrările au fost finalizate, autorităţile tergiversează recepţia.

”Conform unui chestionar la care au răspuns peste 5.300 de membri Declic, peste 60% dintre noi am fost deja implicaţi într-un accident rutier. Suntem "campioni" în Europa la capitolul decese în accidente auto. În medie, 5 oameni mor în fiecare zi pe şoselele din România”, a scris ONG-ul pe pagina de Facebook.

ONG-ul a subliniat că specialişti independenţi spun că cele două tronsoane din A10 pot fi date în folosinţă fără riscuri, iar posibilele neconformităţi imputate constructorilor nu afectează traficul şi pot fi rezolvate după recepţia parţială a lucrărilor şi deschiderea traficului rutier.

”Pentru autorităţi este mai uşor să amâne rezolvarea problemelor, dar dacă suficient de mulţi le vom spune că amânarea este un act criminal, vor urgenta deschiderea circulaţiei. În caz contrar, vor putea fi consideraţi responsabili moral pentru morţii de pe DN1”, a scris ONG-ul pe pagina de Facebook.

ONG-ul consideră că există cadru legal pentru a se da drumul la trafic, în condiţiile în care lucrările adiacente nu împiedică recepţia drumului propriu-zis.

Autostrada Sebeş – Turda ar fi trebuit finalizată în 2016. Lucrarea este împărţită pe patru loturi, dintre care 3 şi 4 sunt cele mai avansate, iar pe 1 şi 2 se înregistrează cele mai mari întârzieri.

Comisia Europeană (CE) a anunţat recent că a aprobat pentru România suma de 272 de milioane euro pentru construcţia autostrăzii Sebeş-Turda.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.