Logo

Escrocheria parcării de camioane de la Ruse

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Mafia bulgară, sprijinită de autoritățile din țara vecină, a "rezolvat" problema cozilor de camioane din punctul de trece a frontierei de la Ruse. A făcut o parcare privată în care bagă cu forța camioanele străine, ca să îi ardă la buzunare pe transportatori.

"În timp ce industria transporturilor rutiere solicită eliminarea controalelor la punctele de trecere a frontierei româno-bulgare și crearea de culoare speciale care să faciliteze trecerea autoturismelor și a camioanelor înmatriculate în România și Bulgaria, în mod paradoxal, autoritățile bulgare au sprijinit dezvoltarea unei parcări private pentru camioane, pe terenul municipalității din Ruse, care a început să opereze din luna iunie a acestui an fără niciun anunț oficial, fără informații publice si de contact pe web, email sau media. Precizăm că pentru a putea trece frontiera, transportatorii rutieri români sunt obligați să își parcheze camioanele numai în spațiile de parcare ale acestui operator privat, care aplică tarife discriminatorii și excesive pentru camioanele românești față de cele bulgare.", se spune într-un comunicat al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România- UNTRR.

În ciuda tuturor demersurilor oficiale făcute în ultimele șase luni, escrocii bulgarii au continuat să își umfle buzunarele pe seama transportatorilor români.

"Operatorul privat sprijinit de autoritățile bulgare a construit o parcare de camioane de 700 de locuri, care urmează să fie extinsă cu încă 200 de locuri, lucrarea fiind în execuție la acest moment. Deși autoritățile bulgare declară că nu este obligatorie utilizarea acestui spațiu de parcare a camioanelor, cu toate acestea, dacă transportatorii rutieri români nu au camioanele înregistrate în sistemul respectivei parcări, camioanele lor nu sunt primite în punctul de trecere a frontierei pentru că nu le vine rândul decât dacă sunt înregistrate în sistemul parcării. Astfel, parcarea privată de camioane construită cu sprijinul autorităților bulgare la punctul de trecere a frontierei din Ruse este dotată cu panouri de monitorizare, la care fiecare șofer de camion poate vizualiza câte camioane mai sunt în față, dar nu și timpul de așteptare la frontieră, care este în funcție de cât de repede lucrează vama. La intrarea în parcare, fiecare camion primește un pager care vibrează și sună cu 10 minute înainte pentru a notifica șoferul când îi vine rândul la trecerea frontierei. La ieșirea din parcare, șoferii români trebuie să plătească un tarif discriminatoriu de 25 Euro față de șoferii bulgarii, care plătesc un tarif de 3-4 ori mai mic, de numai 15 Leva, aproximativ 7 Euro. Menționăm că tarifele pentru parcare nu sunt corelate cu timpul petrecut in parcare.", spune UNTRR.

"Teoretic, nu te obligă să intri în parcare. Practic, dacă te duci în vamă și nu ai plătit parcarea, nu te lasă să intri în terminal!", afirmă Doru Eftimie, un șofer profesionist care a fost ținut 26 de ore în parcarea de la Ruse, după ce a ajuns cu camionul marți, 19 decembrie 2023.

"Am un coleg care a intrat de ieri în parcare și nici acum nu a ieșit!", ne-a declarat Eftimie, în seara zilei de vineri, 22 decembrie 2023. El spune că autocamioanele bulgare nu sunt obligate să intre în parcare. Șoferii lor parchează pe unde apucă și sunt apoi anunțați prin internet când vor fi băgați peste rând în terminal.

Victimele escrocilor bulgari sunt șoferii profesioniști din România și, mai puțin, cei din Turcia.

"Când intri în parcare întrebi câte ore ai de așteptat. Când am intrat eu în parcare, mi-au zis am de așteptat undeva la 14-15 ore și am ieșit după 26 de ore, dar numai după ce am mers cu încă doi colegi la birouri acolo și ne-am certat cu ei. Au chemat două mașini de poliție dar noi nu ne-am lăsat intimidați. Atunci au dat drumul doar la 20-25 de camioane din cele 900-1.000 de camioane care erau la acea oră în parcare.", povestește Doru Eftimie. Potrivit lui, bulgarii pretextează că vameșii români nu și-ar face treaba sau că li s-ar fi defectat sistemul informatic pentru a ține camioanele în parcarea privată. Dar că, de fapt, "în terminal la români nu erau camioane, pe partea bulgarilor erau mii de camioane".

Potrivit șoferului profesionist, "în această seară, vameșii bulgari au intrat într-un soi de grevă: lucrează o oră și o oră stau".

"În lipsa oricăror măsuri, această practică se va extinde, iar autoritățile din frontiere vor crea timpi de așteptare cât mai mari pentru a justifica înființarea unor astfel de parcări și a unor astfel de practici abuzive si discriminatorii, contrare obiectivelor de creștere a fluidității circulației diverselor mijloace de transport în interiorul Comunității, stabilite prin Regulamentul european nr. 1100/2008 care prevede eliminarea controalelor la frontierele statelor membre în domeniul transporturilor rutiere.", observă UNTRR.


I LOVE DRACULA EP.01


IVECO LANSARE BARCELONA

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.