Logo

Cine era capo de tutti capi de la RAR care dădea voie mașinilor defecte să iasă în trafic

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

În cursul nopții de 29/30.06.2023, Serviciul Rutier Ilfov a dispus reținerea pentru 24 de ore a numiților S.M., de 57 ani și D.N.V., de 36 de ani, ambii cercetați pentru săvârșirea infracțiunilor de complicitate la fals intelectual în formă continuată și uzurpare de calități oficiale.


În fapt, s-a reținut că suspecții, deși nu sunt și nu a fost în vreun moment angajați ai Registrului Auto Român-Reprezentanța Grivița, au folosit fără drept această calitate, îndeplinind, contra unor sume importante de bani, cu regularitate, acte ce țin de competența registrului (s-au prezentat în curtea și clădirea instituției precum niște angajați autentici, au programat expertizarea cu prioritate a sute de autovehicule, programările fiind efectuate de pe o zi pe alta sau chiar în aceeași zi, în condițiile în care clientul de rând era programat de către dispecerat și la câteva săptămâni distanță, au dat indicații paznicilor de la intrarea principală în sensul permiterii accesului unor autovehicule care nu erau înscrise pe listele cu programări (chiar și înainte de începerea programului de lucru), a solicitat inginerilor de linie ca anumite autovehicule să fie expertizate cu prioritate sau să fie declarate bun tehnic fără o verificare temeinică (de altfel, niciun autovehicul introdus prin intermediul lor în procesul de verificare tehnică nu a fost respins), au introdus personal autovehiculele în atelierele de mecanică ori au efectuat fotografii unor vehicule la domiciliul beneficiarilor, transmițându-le ulterior inginerilor în vederea întocmirii rapoartelor de activitate.


De asemenea, S.M., supranumit și directorul în fapt al instituției ori il capo de tutti capi, își desfășoară activitatea în cadrul RAR Grivița de aprox. 31 ani, lăsând să se creadă în rândul tuturor angajaților că se bucură de protecție de la cel mai înalt nivel, având puterea de a schimba și numi directorii de drept ai instituției. De altfel acestuia i-a fost pus la dispoziție un birou, astfel încât să poată controla îndeaproape activitatea inginerilor de linie, reproșându-le deseori acestora că nu trece niciun autovehicul testele RAR fără ca acesta să

nu cunoască, a dezvoltat o relație de tip șef-subordonat cu inginerii de linie, fiind văzut zilnic discutând cu aceștia chiar în hala de lucru, de multe ori dând indicații clienților când să introducă autovehiculele în rampă).
În cauză s-a dispus și extinderea urmăririi penale față de P.A.M.(soțul directoarei RAR Grivița)*, de 48 ani, pentru săvârșirea infracțiunii de *delapidare, întrucât, acesta, în calitate de angajat al RAR-Departamentul Transport, a folosit unul dintre autovehiculele instituției în interes personal, respectiv pentru a transporta mai multe bunuri ridicate dintr-o anexă ce *aparținea suspectului S.M.*, la o locație de pe raza jud. Ilfov.
În cauză, au fost încuviințate:

interceptarea convorbirilor de pe 23 numere de apel, localizarea și supravegherea a 16 persoane;
7 percheziții domicilare, una fiind la sediul RAR Grivița, celelalte 6 vizând 2 persoane fizice (conducătorul în fapt al instituției și interfața lui), fiecare cu câte 3 locuințe;
De altfel, cu ocazia perchezițiilor efectuate la sediul RAR Grivița, *S.M. a fost identificat în atelierul de mecanică, iar D.N.V. a fost depistat în biroul uzitat de S.M.*.
- folosirea unui investigator sub acoperire;
- folosirea unui colaborator;


Din investigațiile efectuate a rezultat faptul că:


- în perioada 2019-prezent, prin intermediul interfaței numitului S.M., au fost introduse în atelierul de mecanică și expertizate aprox. 300 de autovehicule;
- în perioada martie-iunie 2023, au fost introduse în curtea RAR, înainte de începerea programului de lucru, peste 60 de autovehicule.

Activități ce se vor derula în perioada următoare:
- ridicarea și analizarea a celor aprox. 360 de dosare RAR care privesc autovehiculele sus-menționate;
- audierea a aprox. 400 de persoane;
- reintroducerea și reexpertizarea într-o altă Reprezentanță RAR a câtorva zeci de autovehicule.

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.