Logo

Se fac descinderi la RAR București unde inspectorii lăsau în trafic mașini cu defecțiuni

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Polițiștii și procurorii din Ilfov au făcut joi mai multe percheziții la sediul RAR București. Anchetatorii au descoperit că acolo treceau testele mașini cu defecțiuni grave, altele erau omologate ilegal și în alte cazuri mașini poluante ajungeau să plătească taxe mici.

Polițiștii și procurorii din Ilfov au descoperit o adevărată mafie a mașinilor second hand care funcționa cu ajutorul unor angajați din cadrulk Registrului Autor Român (RAR) București.

Anchetatorii au documentat fapte grave. Sute de mașini cu defecțiuni sau extrem de poluante circulă pe drumurile României ca și cum ar fi în perfectă stare de funcționare.

Cum ajung mașinile defecte și poluante să circule pe străzile României. Percheziții la sediul RAR
”Polițiștii Serviciului Rutier Ilfov, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Buftea au făcut, joi, 7 percheziții, la sediul unei instituții din București, precum și la adresele a 2 persoane din județul Ilfov și Bucuresti,

în cadrul unui dosar de urmărire penală, în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii mai multor infracțiuni de fals, privind activitatea de verificare tehnică și omologare a autovehiculelor desfășurată în cadrul unei instituții de profil, în perioada 2019 și până în prezent.


Din probatoriul administrat până în prezent, a rezultat faptul că, mai multe autovehicule ar fi fost expertizate, din punct de vedere tehnic, de către instituția de profil respectivă, în alte condiții decât cele prevăzute de lege.

Astfel, unele autovehicule ar fi fost detarate, fiindu-le menționată o masă maximă autorizată mai mică decât cea reală, astfel încât acestea să poată fi conduse cu permis categoria B.

Alte autovehicule, tip basculantă, ar fi fost transformate în platforme de transport auto, fără deținerea unor documente care să ateste noile caracteristici, emise de producător sau de firme autorizate.

 Alte autovehicule ar fi fost atestate ca "bun tehnic" fără să fi fost expertizate corespunzator din punct de vedere tehnic, autovehicule cărora le-au fost reținute certificatele de înmatriculare, de către poliție, pentru defecțiuni tehnice ori modificări neomologate.

De asemenea, anumite autovehicule non-euro, aduse din spațiul extraeuropean, ar fi fost încadrate în norme de poluare superioare, iar alte autovehicule ar fi fost transformate, contrar legii, în autoutilitare, în scopul achitării unor taxe și impozite mai mici.


CAMION FEST CEFIN 2023


VERSUS S03E01

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.