Logo

C5. Penelistul Marcel Vela vrea să blocheze transporturile trei zile pe săptămână

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

COLOANA A CINCEA. Fostul ministru penelist de Interne Marcel Vela a depus în Parlament o propunere legislativă prin care vrea să blocheze transportul rutier de mărfuri trei zile pe săptămână.

Actualmente senator de Caraș-Severin, Marcelică "Jacă-dă-piele" Vela vrea să se bucure din plin de purcoiul de bani pe care îl primește de la statul român și să facă relaxat "turism cu autoturismul" de serviciu sau personal în weekend-uri.

Într-o propunere legislativă, care are șanse mari să treacă prin Parlament, Marcelică "Buze-reci" propune nici mai mult nici mai puțin decât să se blocheze transportul rutier de mărfuri din România în fiecare vineri, sâmbătă și duminică, dar și de sărbătorile legale:
"- în zilele de vineri, în intervalul orar 15.00-21.00;
- în zilele de sâmbătă, în intervalul orar 09.00-21.00;
- în zilele de duminică, în intervalul orar 09.00-21.00;
- în ziua premergătoare unei sărbători legale, în intervalul orar 15.00-21.00;
- în zilele de sărbătoare legală, în intervalul orar 09.00-21.00", se spune în propunerea legislativă.
În expunerea de motive, Marcelică încearcă să dea vina pe camioane pentru numărul mare de accidente din România. În realitate, niciunul dintre studiile făcute pe această temă nu identifică autovehiculele de transport de marfă ca unul dintre factorii cei mai importanți care determină accidente de circulație.
Confom IGPR, principalele cauze de producere a accidentelor rutiere grave în anul 2021, au fost:
- indisciplina pietonilor (19%);
- nerespectarea regimului legal de viteză (17,5%);
- neacordarea priorității de trecere pietonilor (9,6%);
- abaterile săvârșite de bicicliști (8,9%);
- neacordarea priorității de trecere vehiculelor (8,3%), acestea generând 63,3% din totalul accidentelor grave și 59% din totalul deceselor.
În loc de concluzie: Pentru tine, Marcelică, putem aranja ca principala cauză a accidentelor rutiere să fie camioanele. Dar numai dacă ești cuminte și îți iei medicamentele!

Turistul "Jacă-dă-piele"
Apoi, Marcelică nu se poate abține și își etalează propria problemă "turistică": "La sfârșit de săptămână și în sărbătorile legale se înregistrează valori crescute de trafic spre destinații turistice, de agrement, ori cel din zona urbană spre cea rurală și invers. Astfel, traficul autoturismelor se suprapune cu circulația intensă al TIR-urilor de pe toate drumurile naționale rezultând blocaje, circulație îngreunată, consum mare de carburant, poluarea mediului și numeroase accidente soldate cu pierderi de vieți omenești."
Sigur, pe "Jacă-dă-piele" nu îl interesează aprovizionarea magazinelor cu alimente și bunuri de larg consum, care se face de cele mai multe ori exclusiv prin transport rutier.
Lui Marcelică nu îi pasă că blochează două zile în plus
economia națională, care oricum se duce de râpă!
Nici nu va avea cum să se bucure prea mult "Buze-reci" de destinațiile turistice la care va vrea să meargă, fără mâncarea și fără băutura transportată de camioane.
În loc de concluzie: În lumea perfectă a idioților, transportul reprezintă un lucru rău, care trebuie reprimat, înăbușit. Ei nu înțeleg că, în realitate, mișcarea mărfurilor reprezintă sistemul circulator al acestui uriaș organism numit economie.

Calcule de suboligofren
"La fiecare început de săptămână se formează coloane mari de camioane în toate punctele de trecere a frontierei din vestul țării, blocându-se în mod artificial, traficul autoturismelor și al românilor care circulă sau locuiesc în alte state din Uniunea Europeană. În prezent, timpii de așteptare în frontiera din vestul României sunt și de peste două ore din cauza presiunii mari pentru funcționarii maghiari care deservesc punctele de control vamal și polițiștii de frontieră, în Ungaria traficul fiind restricționat la sfârșit de săptămână.", aberează din nou Marcelică în expunerea de motive.
Trebuie spus că traficul camioanelor grele din Ungaria este restricționat la fel ca la noi în prezent, adică duminica dar și o parte din sâmbătă seara.
Este adevărat că, la începutul fiecărei săptămâni, aglomerația de la intrarea în țara vecină sporește din cauza restricțiilor de duminică din ambele țări.
Marcelică încearcă să ne convingă pe toți că a găsit soluția pentru aglomerație: în loc de o zi, vrea să blocheze transportul rutier pentru trei zile.
În loc de concluzie: Vă dați seama ce aglomerație ar fi la punctele de frontieră cu Ungaria după ce camioanele ar sta în parcări nu una ci trei zile!

Și șpăgile?!
Ce nu înțelege mintea de politruc a lui Marcelică este că suma camioanelor rămâne constantă. Dacă într-o zi trec mai puține, crește automat traficul în celelalte zile!
"Având în vedere că în statele vecine și în întreaga Uniune Europeană există restricții de circulație la sfârșit de săptămână, România este supusă presiunii traficului mare de mărfuri dinspre Peninsula Balcanică și Turcia spre centrul și vestul Europei."
Cu alte cuvinte, Marcelică susține că, dacă blochează trei zile traficul, rezolvă problema celor care transportă marfă din Turcia și Bulgaria spre vestul Europei.
Și, într-adevăr, este posibil ca o parte din camioanele turcești care tranzitează acum România să aleagă o rută care să includă Serbia, în cazul în care proiectul legislativ al lui Vela trece prin Parlament.
În acest caz, însă, taxele pe care le încasează în mod legal CNAIR de la firmele turcești pentru folosirea infrastructurii rutiere se vor reduce considerabil.
Va scădea considerabil și nivelul șpăgilor pe care le plătesc șoferii turci drumarilor, vameșilor și polițiștilor de frontieră.
În loc de concluzie: Și în acest fel vor ajunge mai puțini bani negri la politicienii imbecili din Parlamentul României care au inițiative legislative ce duc la prăbușirea economiei țării!

Schimbare să fie!
Fără nicio jenă, Marcelică vine cu o serie de restricții de final de săptămână pe care le au unele țări bogate din vestul Europei.
Ce uită să spună "Jacă-dă-piele" este că economiile acelor țări sunt performate și transportul rutier nu are o pondere atât de importantă pentru ele cum are pentru România.
În loc de concluzie: Și dacă tot vrem restricții rutiere ca în țările bogate, propunem să înlocuim actuala clasă politică românească, cinică și profitoare, cu una corectă și patriotă, ca cele din Vest!


Browserul pe care îl folosiți nu are un plugin pentru redarea fișierelor PDF.
În acest caz, puteți da click aici pentru a descărca documentul PDF.



Browserul pe care îl folosiți nu are un plugin pentru redarea fișierelor PDF.
În acest caz, puteți da click aici pentru a descărca documentul PDF.


Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..


TRANSPORTATORI ÎN CONSTRUCȚII EP.07


FORD TRUCKS 3000

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.